Η αχρωματοψία στο πράσινο-κόκκινο είναι πιο κοινή στους άνδρες απ’ ότι στις γυναίκες.
Αυτή η διαφορά ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες έγκειται στο γεγονός ότι το γονίδιο που είναι υπεύθυνο για την αντίληψη των χρωμάτων πράσινο και κόκκινο εντοπίζεται στο χρωμόσωμα Χ. Οι άνδρες έχουν μόνο ένα χρωμόσωμα Χ (ΧΥ) σε αντίθεση με τις γυναίκες που έχουν δύο (ΧΧ). Για να πάθει μια γυναίκα αχρωματοψία πρέπει και τα δύο χρωμοσώματά της Χ να είναι ελαττωματικά. Αντίθετα, στον άνδρα αρκεί να είναι ελαττωματικό το μοναδικό χρωμόσωμα Χ που έχει ώστε να πάσχει από αχρωματοψία.
Όταν κάποιος πάσχει από αχρωματοψία δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να δει όλα τα χρώματα, απλά έχει μία διαφορετική αντίληψη των χρωμάτων. Η αχρωματοψία στο πράσινο–κόκκινο είναι η πλέον συνήθης και ο πάσχων δεν μπορεί να ξεχωρίσει το πράσινο και το κόκκινο χρώμα. Ωστόσο, αν και ιδιαιτέρως σπάνιο, έχουν καταγραφεί περιστατικά αχρωματοψίας στο κίτρινο και μπλε. Αυτός ο τύπος αχρωματοψίας δεν σχετίζεται με το φύλο καθώς η αντίληψη του μπλε χρώματος βρίσκεται στο χρωμόσωμα 7 που είναι κοινό σε άνδρες και γυναίκες.
Η αντίληψη του χρώματος οφείλεται στα κώνια που βρίσκονται στον αμφιβληστροειδή χιτώνα και είναι κύτταρα φωτοϋποδοχείς. Τα κώνια μετατρέπουν το ηλεκτρομαγνητικό σήμα του φωτός σε ηλεκτρικό σήμα το οποίο διαβιβάζεται στον εγκέφαλο μέσω του οπτικού νεύρου.
Η αχρωματοψία οφείλεται στη μη σωστή ανάπτυξη αυτών των κωνίων, τα οποία έχουν έλλειψη κάποιων από τις φωτοευαίσθητες χρωστικές ουσίες που ονομάζονται φωτοψίνες.
Η αχρωματοψία οφείλετε κατά βάση σε γενετικούς παράγοντες αλλά ενδέχεται να προκληθεί και από βλάβη στον εγκέφαλο, στα νεύρα ή στα μάτια.
Η αχρωματοψία στο πράσινο και στο κόκκινο μπορεί να διαγνωστεί σε μικρή ηλικία με το τεστ Ishihara.
Το τεστ Ishihara ανακαλύφθηκε το 1917 από τον Shinobu Ishihara, καθηγητή του πανεπιστημίου του Τόκυο. Αποτελείται από 38 εικόνες. Κάθε εικόνα αποτυπώνει ένα αριθμό σχηματισμένο από βούλες ενός χρώματος περιτριγυρισμένες από βούλες ενός δεύτερου χρώματος. Ένας ασθενής με αχρωματοψία έχει μεγάλη δυσκολία στο να διαβάσει τους αριθμούς. Γι’ αυτόν τα χρώματα των κουκίδων των αριθμών, συγχέονται με τα χρώματα των κουκίδων που τους περιβάλλουν.